BRO Next kent vier verschillende onderdelen die uiteindelijk bij elkaar komen in de planningsdata. Allereerst zijn dat de volumes van verplaatsingen via allerlei verschillende modaliteiten zoals bijvoorbeeld auto/motor, (brom-) fiets, voetganger en openbaar vervoer. Deze data representeert het totale verkeersvolume in Nederland per modaliteit en wordt samengesteld op basis van meer dan 30 gevalideerde bronnen.
Een app meet passief de bewegingen buitenshuis van minimaal 7.000 personen per maand. Op basis hiervan weten we wie een buitenreclameobject passeert en kunnen we de bereiksopbouw bepalen.
De derde bouwsteen is de classificatie van objecten op straat/langs de weg, op het station, in winkelcentra en andere publieke ruimtes zoals supermarkten, metro en busstations. Deze bron bevat van alle 60.000 deelnemende objecten de exacte locatie en alle andere kenmerken zoals de hoek ten opzichte van de weg, formaat, verlichting etc.
Tot slot wordt op basis van eye-tracking onderzoek bepaald hoe groot de kans is dat een passant daadwerkelijk naar het object kijkt.
Ga naar de BRO-site voor een uitgebreide beschrijving van elk van de vier bouwstenen.