de organisatie

jic bro

Sinds 2009 is de Stichting JIC Buitenreclame verantwoordelijk voor Het Buitenreclame Onderzoek (BRO). Deze stichting bestaat uit drie bloedgroepen. Dat zijn:

  • Outreach, waarbinnen de exploitanten zijn vertegenwoordigd. Die exploitanten zijn AH Media Services, Centercom, ClearChannel, CS Digital Media, Global Media & Entertainment Media B.V., Hillenaar Outdoor, JCDecaux, Ocean Outdoor, OVMedia en Schiphol Media. *
  • bvA Netwerk van Merkleiders, is de branchevereniging van  adverteerders en
  • Platform Media Adviesbureaus (PMA) vertegenwoordigt de mediabureaus. 

Zowel in het Bestuur als in de Technische Commissie zijn alle partners vertegenwoordigd.

*Interesse in toetreding tot Outreach? Klik hier voor de toetredingscriteria.

Bestuur

Het bestuur van JIC Buitenreclame bestaat uit:

  • Voorzitter: Hans Germeraad
  • Namens BVA: Henriette van Swinderen en Sonja Vroling
  • Namens PMA: Johan Smit
  • Namens Outreach: Eric Kip, Raymond van Kasterop, Junin Boerma en Hannelore Majoor. 
  • Directeur: Swantje Brennecke

Technische Commissie

De Technische Commissie geeft op basis van expertise onderzoekstechnische aanbevelingen aan het Bestuur. De Technische Commissie bestaat uit:

  • Swantje Brennecke (voorzitter)
  • Namens BVA: TBD
  • Namens PMA: Jikke Romijn 
  • Namens Outreach: Siebe Geert de Boer, Saskia Vinke, Thierry Langeweg, Bart Vermeulen, Karel Stoel, Pilar Murillo, Aaron Spijkers, Bas Nieuwenburg, (Martijn Muis) en Sten Ouderdorp
Scroll to Top