DATABASE SELECTIE

De vierde en laatste manier om een campagne samen te stellen is om een selectie te maken uit de totale database van BRO Next. Ga hiervoor weer naar ‘Campaigns’ en klik rechts op ‘+New Campaign’. Je ziet dan het volgende scherm, waarvan we nu alleen de eerste helft laten zien:

In de bovenste helft van het scherm kun je de ‘Basic Parameters’ invullen van de campagne die je gaat aanmaken zoals de naam, type campagne (altijd Internal), soort panels zoals papier, digital, een combinatie van die twee. In dit voorbeeld maken we een digitale campagne aan met de naam OEFENCASE_DIGITAAL met spotplan nummer 296 (spotlengte 10 seconden en een frequentie van 90x per uur). Let op dat je bij de aanmaak van een digitale campagne altijd een spotplan en een campagneperiode selecteert. zo niet, dan geeft IDS een foutmelding bij het opslaan van de campagne.

In de tweede helft van het scherm selecteren we ‘All panels from database’ en zien dan het volgende verschijnen:

IDS geeft nu een overzicht van alle panels in de database verdeeld over de provincies. Dit zijn zowel analoge als digitale panels. Aangezien we een digitale campagne gaan aanmaken moeten we een selectie maken. Klik hier voor op de zwart/wit -icoontje achter ‘All panels from database’ om in het selectiescherm te komen:

In dit scherm kun je tal van selecties maken varierend van provider tot provincie en van soort omgeving tot formaat. Wij kiezen hier digitale panels die i n Noord- en Zuid-Holland in een retail/shopping omgeving staan. Als je nu op ‘Set filter’ klikt laat IDS zien hoeveel schermen dat zijn:

Het systeem vond 441 schermen in Noord-Holland en 761 schermen in Zuid-Holland. Dit vinden we misschien iets te veel. Aan de linkerkant van de tabel kunnen we een tweede selectie maken zoals we dat ook deden bij de oefening met een bestaande campagne, bijvoorbeeld 250 schermen in elk van de twee provincies met een minimale afstand van 500 meter:

Door nu op ‘Save and go to panels’ te klikken krijg je een lijst met alle geselecteerde panels. Dan blijkt dat de 500 meter niet overal haalbaar was. IDS selecteerde uiteindelijk 416 panels:

Als je nu het bereik wilt berekenen voor deze campagne ga je naar Reports en volg je de stappen zoals we die eerder deden bij het JIC-Pakket.

Scroll to Top