Het nieuwe bereiksonderzoek brengt ook een nieuwe softwaretool met zich mee waarmee mediabureaus en exploitanten bereik en contactfrequentie kunnen berekenen op een zeer fijnmazig niveau. Op dit moment telt de database zo’n 60.000 verschillende objecten die nauwkeurig zijn vastgelegd in het systeem.
Deze gedetailleerde database, ook wel het objectenbestand genoemd, in combinatie met de miljoenen verplaatsingen van in totaal 20.000 respondenten op jaarbasis uit het NVP, stelt hoge eisen aan het planningssysteem. Ipsos heeft hiervoor het Inventory Delivery System (IDS) ontwikkeld dat inmiddels al in vele landen wordt gebruikt.
Op dit moment wordt een grootscheepse trainingsronde voorbereid voor zowel exploitanten als mediabureaus. Wil je meer informatie over de software en de trainingen, klik op onderstaande button en we nemen snel contact met je op.
Naast de trainingen voor IDS werkt JIC BRO ook aan een roadshow voor mediabureaus en wordt een e-learning programma rond BRO Next opgezet. Meer daarover in de volgende nieuwsbrief.