JIC Pakketten

In dit voorbeeld zijn er 55 pakketten beschikbaar. Door op één van de pakketten te klikken open je dat pakket. In dit voorbeeld nemen we de eerste namelijk ‘5160.1 – Ocean_The_Loop_Digital_6_60’. Dit is een pakket van 65 digitale vlakken van Ocean. Merk op dat alle campagnes een nummer hebben. Daar komen we later op terug.

Campaign > Reports

Om het bereik en de gemiddelde contactfrequentie te kunnen berekenen ga je in de sectie ‘Campaigns’ naar ‘Reports’ en je ziet bovenaan het volgende:

Je ziet naast ‘Report settings’ een oranje icoon. Als je daar op klikt ontvouwt zich een groot selectiescherm waarin je verschillende selecties kunt maken. Het scherm is uit drie delen opgebouwd en ziet er ongeveer zo uit:

In het eerste deel van het scherm kun je desgewenst gegevens opnemen over de campagnenaam en zelfs nog een logo van bijvoorbeeld een klant uploaden. Dit is allemaal niet verplicht. We laten het hier even leeg.

Het tweede deel van het scherm heet ‘Calculations Settings’. Hierin definieer je hoe IDS het bereik van de campagne moet berekenen. Je kan hier templates selecteren van een doelgroepen (Respondent attrs.) en een template voor een woongebied van de respondenten (Perimeter). Dit wordt behandeld in het deel ‘Templates’ en laten we hier staan op Default.

Daaronder zie je Spotplan staan. De maker van het pakket heeft hier al een plan ingevuld, namelijk een plan met een spotlengte van 6 seconden en een frequentie van 60x per uur. Uiteraard kun je ook zelf een spotplan maken. Dat leggen we hier uit.

Bij ‘Respondent group’ kun je aangeven of je in de rapportage de resultaten per provincie wilt hebben of alleen landelijk. Daaronder geef je over welke periode de campagne moet worden berekend. Je geeft bij ‘Term from’ de startweek aan, naast ‘Term to’ geef je het aantal weken aan (maximaal 4). Tot slot kun je nog een budget toevoegen bij ‘Price’. De rapportage geeft dan een CPM terug op basis van het aantal contacten gebaseerd op VAC.

Je komt nu in het derde deel van het scherm (Report types), waarin je aangeeft wat je allemaal in resultaten wilt hebben. ‘Campaign map’ staat hier altijd standaard geselecteerd, vandaar het kaartje met daarop de vlakken van de desbetreffende campagne. Wil je alleen het bereik en de contactfrequentie, dan vink je de bovenste optie aan (Media analytics). Alle andere opties geven je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een lijst van alle panels in de campagne te genereren, of het formaat per publisher weer te geven en/of verschillende rapportages over de POI’s te maken. Dat laten we voor de eenvoud hier weg. We selecteren allen ‘Media Analytics’ en klikken vervolgens op ‘View’, rechtsboven naast het selectiescherm. Het resultaat ziet er dan als volgt uit:

De interpretatie van de data laten we hier voor wat het is. Die wordt hier uitgelegd. Het belangrijkste is dat je nu in staat bent om een bereiksrapportage te maken in IDS. Probeer het nu ook eens met een file dat jezelf het geüpload.

Scroll to Top