Kolomtitel | Uitleg | |
Reg. nr. | Nummer van de betreffende provincie/regio* | |
Provincie uitgebreid (TV Regio) | Naam van de provincie/regio* | |
Panel count | Aantal panels | |
Population total | Totaal aantal personen | |
Target population | Totaal aantal personen in de doelgroep | |
Target pop. % | Aandeel doelgroeppopulatie ten opzichte van totale populatie | |
ROTS | Real Opportunity To See = aantal contacten voor VAC-correctie | |
VAC | Visibility Adjusted Contacts | |
GRP | Gross Rating Point (bereik % x GCF) | |
Reach | Totaal aantal bereikte personen op basis VAC | |
Reach (%) | Bereikte personen/Totale doelgroep in % | |
Avg. Freq | Gemiddelde Contactfrequentie | |
* Noord- en Zuid-holland zijn opgeslitst in twee regio’s. |
De resultaten die je hier ziet zijn berekend op basis van de populatie. Dat betekent dat het bereik van de vlakken in Groningen berekend wordt onder de inwoners van Groningen. Een inwoner van Friesland wordt in dat bereik niet meegenomen, ook niet als diegene wel langs een reclame-uiting in Groningen gekomen is. Onder ‘National’ is het bereik onder alle Nederlanders opgenomen, dus ook de Friezen die in Groningen langs een reclame-uiting kwamen. Je ziet daar dan ook een hoger bereik onder ‘reach’ dan onder ‘Regions Total’. Tegelijk is het aandeel bereikten (onder reach (%)) kleiner, omdat het afgezet wordt tegen de hele populatie.
Als je het bereik wilt weten voor een specifiek gebied, voer dan een perimeter in. Je zult zien dat in dat geval ook het target onder ‘Population total’ aangepast wordt op je selectie. Komt deze selectie overeen met de locatie van de vlakken in je campagne? Dan kun je zo het bereik uitrekenen van bijvoorbeeld de vlakken in Leeuwarden onder de bewoners van Leeuwarden.