campagnes

Met een campagne wordt in IDS een verzameling vlakken/faces en/of panels bedoeld. Dit kunnen zowel analoge als papieren vlakken zijn. Daarnaast is het mogelijk om bussen en trams te selecteren in het deel ‘Transport Media’.

Je kan een campagne in IDS op vier verschillende manieren selecteren dan wel samenstellen. Die manieren zijn:

  1. JIC pakketten: vooraf door publishers samengestelde pakketten.
  2. File uploaden: zelf uploaden van een file met daarin face-id’s.
  3. Bestaande campagne: selecteren van een bestaande campagne en die eventueel aanpassen.
  4. Selectie database: zelf een selectie maken uit de totale database van BRO Next.

Alle campagnevormen komen afzonderlijk aan bod. Maak hiervoor een keuze uit het menu. Advies: begin bij het JIC Pakket. Hier wordt naast een beschrijving ook stilgestaan bij het berekenen van het bereik en contactfrequentie. Bij de andere campagnevormen wordt hier steeds naar verwezen aangezien de wijze van berekenen steeds hetzelfde is.

Tot slot: wil je weten wat er allemaal met een campagne is gebeurd, of wil je een verwijzing maken naar een brondocument naar aanleiding van een actie? Klik dan op ‘Activity’ onder een campagne. Daar kun je door op het potloodje te klikken ook een opmerking toevoegen.

Scroll to Top